Mitt hästliv

Familjen, vänner , hunden, jobbet, det finns massor av saker som tar mycket tid av mitt dygn.
Sen så har jag såklart stallet!
Det är inte lätt att hinna med allt ibland. Ofta blir det stallet och hästen som får mindre tid, än vad jag velat...
Eller så är det vännerna som inte får se mig under en lång tid.
Hästen och jobbet går först, för utan jobb ingen häst. Utan häst ingen lycka!

Vissa perioder får man ihop allt perfekt! Hinner vara i stallet, jobba och göra massa annat som man vill, som umgås med en god vän. Och det är då livet leker!
Den här bloggen kommer handla om hästar hästar hästar!
Ibland slinker det nog in lite annat också, men främst om detta fantastiska fyrbenta djur.
Som oftast förgyller min vardag! 

Hästen på bilden är min fodervärdshäst. Underbara Maja!
Ett vackert svenskt halvblod sto på  8år.
Hon är främst dressyrhäst pga ägaren som inte gillar att hoppa. Men Maja ska även lära sig hoppa och tillslut prova på fältävlan, då hon älskar att galoppera över stockar och stenar så att säga.
Just nu väntar vi på att snön ska försvinna, för det är ridvolt och naturen som vi har tillgång till.
Men uteritter i skog och mark fungerar alldeles utmärkt så länge.
Mitt mål med Maja, är att ha ett långvarit samarbete. Tävla och ha kul!


/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0